SEO pentru Google Maps – In prezent, companiile locale au la dispozitie numeroase modalitati de a-si comercializa marca online. Majoritatea din potentialii clienti continua sa foloseasca Google pentru a localiza companiile din apropiere, companii in care doresc sa investeasca sau cu care doresc sa colaboreze. De fapt, 80% din cautarile cu “intentie locala” au ca rezultat o conversie. Ceea ce ridica urmatoarea intrebare: Care este cea mai buna strategie pentru a capta atentia cautarilor locale pe Google? Raspunsul se afla in raportarea la Google Maps.
Ce este Seo pe Google Maps?
Seo pe Google Maps este procesul de optimizare a prezentei online a marcii tale in Google Maps. Pentru a creste vizibilitatea online a marcii tale. Marketingul Google Maps utilizeaza o varietate de tactici si de strategii pentru a-ti ajuta afacerea sa obtina una din cele trei pozitii pe pachetele de harti locale. Acest rezultat poarta numele de Local – 3 Pack.
De ce este atat de important Seo pentru Google Maps?
Motivul pentru care orice afacere locala ar trebui sa se preocupe de pozitia sa pe Google Maps este simplu: pentru a creste vizibilitatea marcii. Nu este nicio surpriza faptul ca Google este cel mai folosit motor de cautare. Insa ce se intampla cu Google Maps in special? Coform unui studiu realizat de The Manifest, aproximativ 70% din utilizatorii de smartphone-uri sustin ca folosesc Google Maps in mod prioritar. Mai mult, se considera ca un procent tot mai mare din cele 3,5 miliarde de interogari zilnice ale Google au o intentie locala.
Potrivit Google, 83% din persoanele care au vizitat un magazin au facut acest lucru dupa ce au efectuat o cautare pe Internet. Asadar, orice afacere care isi doreste sa fie gasita cu usurinta in ziua de azi trebuie sa exploateze potentialul de marketing al Google Maps. Cu toate acestea, inainte de a te pozitiona pe Google Maps, asigura-te ca profilul Google My Business este optimizat si configurat.
Google Maps si Seo local
Seo local pentru Google Maps, care se concentreaza exclusiv pe marketingul Google Maps a devenit rapid o componenta importanta a Seo local. Pentru orice afacere care se adreseaza unui public local a fi in fruntea listarilor Google Maps este un lucru deosebit de valoros. Toate tipurile de afaceri beneficiaza de optimizarea hartilor locale deoarece aduce trafic local calificat. Prin urmare, optimizarea Google Maps a devenit unul din cele mai eficiente eforturi de marketing Seo local.
Cum clasifica Google afacerile locale
Rezultatele locale sunt ierarhizate in functie de relevanta, distanta si vizibilitate. Acesti factori lucreaza impreuna pentru a ne ajuta sa gasim cea mai buna potrivire pentru cautarea noastra. Spre exemplu, algoritmii pot determina ca o afacere aflata la o distanta mai mare fata de locul in care traiesti are mai multe sanse sa aiba ceea ce cauti decat o afacere aflata mai aproape de tine si, prin urmare,o claseaza mai sus in rezultatele locale.
Relevanta. Relevanta este masura in care profilul unei afaceri locale corespunde cu ceea ce cauta cineva. Completeaza spatiile goale cu informatii complete si detaliate despre afacerea ta pentru a ajuta Google sa iti inteleaga mai bine compania si sa iti potriveasca profilul cu cautarile relevante.
Distanta. Distanta ia in considerare distanta dintre fiecare rezultat potential al cautarii si termenul de localizare folosit in cautare. In cazul in care un utilizator nu specifica o locatie in cautarea sa, calculam distanta pe baza informatiilor pe care le avem despre locatia acestuia.
Vizibilitatea este, de asemenea, determinata de informatiile pe care Google le colecteaza despre o afacere din diverse surse de pe Internet cu ar fi link-uri, articole si directoare. Numarul de recenzii Google si scorul recenziilor sunt luate in considerare in clasamentul cautarilor locale. Un numar mai mare de recenzii si evaluari pozitive poate creste clasamentul local al afacerii tale. Deoarece pozitia ta in rezultatele web este, de asemenea, importanta, se aplica cele mai bune practici de optimizare a motoarelor de cautare Seo.
Iata cateva strategii eficiente pentru a te ajuta sa optimizezi listarea in Google Maps:
1. O lista Google Maps. Nu poti imbunatati pozitionarea site-ului tau pe Google Maps fara o lista. Pentru a obtine una trebuie sa accesezi aplicatia Google Maps si sa efectuezi o cautare pentru numele marcii sau al afacerii tale. Vei obtine automat o lista daca numele companiei tale apare in meniu.
2. Furnizeaza mai multe detalii despre unitatea ta pe Google Maps. In prima faza poti furniza doar numele, locatia si categoria afacerii tale. Insa aici poti furniza mai multe detalii in timp ce iti revendici listarea in Maps.
3. Obtine recenzii Google. Google ia in considerare recenziile utilizatorilor. Acesta este motivul pentru care clasamentul se bazeaza pe feedback-ul pozitiv al clientulor. Cu alte cuvinte, trebuie sa obtii cat mai multe recenzii ale clientilor. Cum? Atunci cand vei crea listarea, vei primi automat o optiune de recenzii ale clientilor. Astfel, iti este usor sa le ceri parerea utilizatorilor si sa raspunzi nevoilor acestora. Acest lucru iti va asigura un feedback pozitiv. De asemenea, trebuie sa fii proactiv si sa gasesti solutii pentru recenziile negative ale clientilor.
Pentru a optimiza SEO pe Google Maps, este de asemenea important sa te gandesti sa faci referire la site-ul tau web. Pentru asta, nu ezita sa ceri ajutorul unei agentii specializate care iti va usura procesul.