Cum se poate stabili o strategie de Link Building?

Daca ai auzit pana acum vorbindu-se despre optimizare SEO sau referentiere naturala, cu siguranta ca acest cuvant, Link Building, trebuie sa iti fie foarte cunoscut. Fie ca iti doresti sa lansezi un nou site Web sau sa optimizezi referentierea ta naturala, in acest caz, notiunea de link building este o etapa indispensabila atunci cand vrei sa iti maresti traficul, sa iti ameliorezi referentierea naturala si sa iti propulsezi site-ul.

Ce este o strategie de link building?

Crearea unor linkuri, a unor legaturi, consta pur si simplu in a face in asa fel incat unele site-uri web sa fie redirectionate inspre site-ul tau. Toti specialistii in materie de marketing si SEO mai ales, acorda acestei strategii cea mai mare importanta.

Intr-adevar, aceasta este cea care permite sa:

  • Generezi trafic pentru referentierea naturala.
  • Sa cresti autoritatea si vizibiliatatea unui site pe motoarele de cautare.

Algoritmii de la Google sunt complecsi si in constanta evolutie, dar backlink-urile sunt un element determinant pentru modalitatea in care fiecare motor de cautare determina ce site este clasat in functie de cuvintele cheie. Crearea unor legaturi este una din numeroasele tactici utilizate in optimizarea pentru motoarele de cautare, deoarece link-urile sunt cele care indica motorului ca site-ul tau este o resursa sau o referinta de calitate. Drept consecinta, site-urile cu cel mai mare numar de backlinks de calitate au tendinta de a castiga in vizibilitate pentru clasamente.

Tipuri de linkuri gasite

Crearea unor backlinks constituie o parte importanta atunci cand vine vorba despre marketing digital. Daca vrei sa creezi backlinks de calitate pe blogul tau, trebuie sa gandesti in mod natural. Nu trebuie deci sa iti pierzi timpul cu strategii care ti se vor vinde ici si colo pe internet, ci va trebui sa te concentrezi asupra constructiei unor baze santoase si solide pentru un backlink de calitate si o referentiere durabila.

Linkurile naturale

Conform Google, care se foloseste de aceasta definitie drept baza pentru dezvoltarea algoritimilor sai, legaturile naturale sunt cele la care nu ai participat pentru crearea lor. Un backlink natural reprezinta continutul pe care l-ai produs, pe care unele persoane terte neutre au decis sa il promoveze si l-au postat undeva pentru a dovedi un punct de vedere sau pentru a oferi o resursa.

Linkurile de sensibilizare

Linkurile de sensibilizare sunt cele sunt cele pe care doresti sa le obtii prin construirea unei strategii de Link Building. Aceasta presupune contactarea influencerilor din nisa sau domeniul tau si solicitarea de a plasa link-urile tale pe site-urile lor. Nu este cel mai usor lucru de facut, pentru ca trebuie sa ii convingi sa accepte aceasta strategie, dar cu ajutorul unui continut de calitate cu siguranta ca vei avea toate sansele de partea ta. Daca ai o afacere la inceput, este vorba despre o strategie care poate sa fie foarte utila.

Cum se poate stabili o strategie de Link Building?Link-urile auto-create

Atunci cand vorbim despre linkuri care se creeaza automat, vorbim despre link-uri fara valoare adaugata. Pentru a simplifica putin lucrurile, aceasta practica. Numita si Black Hat. Este cea care vrea sa pacaleasca motoarele de cautare. Facandu-le sa creada ca este vorba despre un site perfect pertinent, dar de fapt nu este cazul. Dar, cu noii algoritmi. Mai ales cu cei Penguin, aceste site-uri sunt cele mai adese declasate sau penalizate de catre motoarele de cautare.

Cum se poate construi o campanie de Link Building?

Lansarea unei campanii de Link Building consta in marirea traficului web. Campania se poate axa in jurul dezvoltarii si promovarii unor elemente. Precum continutul, informatia, un produs sau un serviciu.

Dar, la fel ca si o strategie de marketing, exista mai multe elemente de care sa tii cont atunci cand vrei sa stabilesti o strategie de Link Building.

Definirea unui obiectiv

Este baza pentru orice tip de proiect. Fiecare obiectiv va trebui sa fie masurabil si rezonabil in asa fel incat sa se poata cuantifica impactul campaniei asupra traficului site-ului web.

Definirea atuurilor

Sa stii care iti sunt fortele sau atuurile reprezinta o etapa importanta atunci cand vine vorba despre definirea unor strategii. Esti mai mult orientat inspre continut sau parteneriat? Ce avantaj concurential poti exploata pentru a face diferenta?

Defineste care iti sunt nevoile

Va trebui sa te mai gandesti apoi pentru ce ai nevoie de linkuri (cu alte cuvinte, mai simplu spus, la ce pagină doresti să fii legat) si care sa fie frazele cheie vizate:

  • Un link catre pagina principala?
  • Un link catre pagini mai profunde (produse, categorii etc.)?
  • Un link catre paginile de prezentare?
  • Un link catre cuvintele-cheie vizate?

Definirea publicului tinta

Atunci cand vrei sa stii care este publicul tau tinta, vei sti cum sa alegi asa cum trebuie locul pentru implementare. De exemplu, daca ai un site online de vanzare haine, nu vei viza cu siguranta blogurile culinare, ci mai degraba un blog de moda deoarece publicul tau va fi mai prezent aici, cu siguranta. Trebuie sa iti faci timp pentru a afla unde se afla publicul tau pentru a-l intercepta la locurile potrivite.

Dupa ce gasesti si alegi locurile pentru implementare, va trebui sa iti urmaresti campania indeaproape. Va trebui deci sa fii cu ochii pe strategia ta, sa iti urmaresti statisticile atunci cand vine vorba despre crearea de linkuri.

Link Building este in sine o practica destul de simpla pentru a crea un continut atractiv si de calitate si pentru a-l promova pe langa cine trebuie, sperand sa fie reluat de resurse de calitate. Dar, constuirea sa are nevoie de metodica si timp.

Call Now Button